Förlåt, förlåt..


Hej!
Förlåt, förlåt, förlåt att jag inte skrivit på så länge, men jag har faktiskt inte hunnit, eller haft ork att sätta mig här om jag haft några minuter över. Hade jag haft en laptop med trådlöst bredband skulle jag uppdatera vaje kväll framför tvn, men nu har jag ju inget sådant, så nu blir det såhär..

Idag är Mollan hos mormor och Gustav är på dagis, dom skulle gå till lillkyrkan på adventsgudstjänst, mysigt va?! Jag berättade hela historien om varför vi firar jul för Gustav igår. Han lyssnade uppmärksamt, men jag fick lite skäll av Jimmy- Folk kommer ju tro att vi är frireligösa. Så hela dagen igår lekte Gustav att han var Jesusbarnet som sov i hästarnas matskål. Senare på kvällen åkte vi till Nisses för att köpa en ny kökslampa, och där alldeles vid ingången hade dom en jättestor, ja vad det nu heter, med Josef, Maria, Jesusbarnet och alla vise männen. Gustav blev helt lyrisk. Så sööt. Men det skadar väl inte att veta varför vi firar jul heller!

Jag borde berätta om Ullared. Det var mycket folk, mycket saker, mycket som var billigt, mycket skräp men mycket fina saker oxå. Jag köpte mest kläder till ungarna, ytterkläder och en del vanliga kläder och lite leksaker i julklapp. En mycket bra affär att köpa ALLA sina julklappar på eftersom dom har i princip ALLT. Bussresan var ganska dryg. Den gick relativt snabbt, men jag kunde inte sova en blund på hela vägen ner. Vi kom dit vid 8 och kl. 1 kände mamma och jag oss ganska nöjda, men då var det 4 timmar kvar tills bussen skulle gå hem. Det var dötrist, att bara driva omking. Och på vägen hem blev mamma osams med hon som satt bakom oss. Hon och hennes morsa var förbannad på att mamma fällde ner sitt säte så långt ner. Ha ha! Orkar inte dra hela historen, men vi fick tyst på dom till slut efter mycket gnällande, från deras sida alltså.

Tänkte på en sak häromdagen. Att det är många som är gravida som inte kan erkänna att dom önskar sig det ena eller andra könet.  Jenny sa häromdagen. -" Nä, jag känner det, jag vill verkligen ha en tjej" Och det var så skönt att höra. Att hon kunde säga det rakt ut, utan att känna nåt dåligt samvete eller så.  Jag vet ju det, och hon vet ju det. Att hon kommer ju att älska en pojke precis lika mycket, om det nu visar sig att det är det. När barnet väl har kommit ut så känns det ju helt självklart att det var just den ungen som legat där inne i magen och det går inte att tänka sig nån annan. Men det är så många som säger -nä det spelar ingen roll, baaara det är friskt. Och det är säkert många som känner så oxå, men det är nog lika många som bara säger så. Jag tycker mig ha anat att ganska många gravida erkänner sen när dom fick det dom önskat sig att det var just en sån dom ville ha. Men jag tror inte dom skulle sagt det om dom fått det motsatt könet. Alltås alla får väl göra som dom vill, men jag tycker att man ska kunna få önska sig en pojke om man vill ha en pojke. Utan att folk ska titta snett på en, och säga -men det spelar väl ingen roll, huvudsaken är väl att det är friskt.

Jag frågade D. för nån dag sen vad hon önskade att det var. Hon ville han en kille till. Oxå så skönt, att hon bara sa det, precis som hon kände. När Gustav låg i magen, önskade jag så innerligt att han var en pojke, jag önska det så mycket att jag var helt övertygad om att han var en pojke. Köpte t.o.m "pojkläder" innan han kommit.
Men hade han kommit ut och varit en tjej hade han varit lika älskad och välkommen.
Med Mollan visste jag inte vad jag ville ha, men jag tror faktisk alldrig att jag sa- Spelar ingen roll, baaara det är friskt. Jag svarade nog- Jag vet inte, en pojke kanske, eller en flicka, eller jag vet inte.
Men nu är jag jätteglad att hon var hon. och som jag känner nu, om jag skulle få ett till barn, skulle jag nog vilja ha en till tjej. Men vi får se, hon kanske blir envisare, tjurigare och trotsigare än Gustav någonsin
varit, då kommer jag att ändra mig.

Nu ska jag åka till Willys och veckohandla. utan barn och utan Pappa =)

Kommentarer
Postat av: carina

haha - härlig läsning Maria. :)

Hälsa Jimmy från oss!

2009-12-01 @ 12:09:30
URL: http://linkedtoafeeling.blogspot.com
Postat av: Ida

Ja tyvärr är det nog lite så att man inte vågar säga för att man är rädd att folk ska tro att man blir besviken om det blir nåt annat. I början av den här grav. kände jag att jag ville ha en tjej, men ju mer tiden gick så insåg jag att Viggo nog skulle ha mer glädje av en bror än en syster eftersom hon är så "killig" och tycker om livliga lekar. Dessutom tror jag det är roligare att vara samma kön när man är vuxen. Jag har ju en syster som står mig närmare än någon annan. Sedan har jag hört folk som har funktionshindrade barn som reagerar väldigt starkt på att folk säger "bara det är friskt" Och om inte liksom?

2009-12-01 @ 12:20:32
URL: http://idarensar.blogspot.com
Postat av: Minis

Kul att du bloggat igen,alltid lika kul att läsa.

2009-12-01 @ 23:51:54
Postat av: sara

så jävla underbart att din morsa blev osams med någon på bussen! go UllaBritt go!

2009-12-05 @ 11:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0