Jag bryter ihop över vårat icke-kök..


Ungarna sover och här sitter jag och har så jävla ont i armen. Det känns som nån har tagit i utav bara helvete och smällt till allt vad de hade. Svinis-sprutan heter boven. Fy fan hoppas det är värt det!

Igår bröt jag ihop, det är känns helt löjligt nu, men jag låg på sängen och grina och kände verkligen att nu orkar jag inte leva i den här missären längre. Jag är medveten om att det finns människor som har bra mycket värre problem än jag. Men just då kände jag så.
  På en hel veckan har vi inte haft någon spis, eller diskmaskin eller diskbänk, vi har fått diska i duschen,  och varit mer eller mindre bortvisade från vårat hem mellan 7-16 efterssom jobbargubbarna har varit här. 
  Det var sagt att på fredag skulle vi nog ha en spis igen. Men när vi kom hem och det inte fanns någon spis här, och ingen bänkskiva och köket såg i princip ut som det gjorde innan vi åkte hemmifrån den morgonen. Då brast det. Efter att i 2 månader ha bott i en enda röra. Ätit i vardagsrummet framför tvn och släpat det tunga köksbordet fram och tillbaka varje dag. Fått springa överallt i lägenheten och leta bestick, tallrikar bröd och allt. Haft lådor med köksgrejer ståendes lite överallt. Och inte ens veta när bänksivan kommer så dom kan sätta i spisen.  Kommer vi inte ha nån spis i mellandagarna när alla är lediga. Hur många dagar ska vi försöka knåpa ihop nåt att äta, eller bjuda in oss hos folk. Fy fan vad pissigt. Jag önskar ni kunde förstå.
  Och min största sorg, vi kan inte ens ha en gran i år heller. Vi får inte plats, det blir för trångt med köksbord och stolar och allt i vårat lilla vardagsrum.
  Jag bifogar några kort så ni kan ana hur vi har det. Plus tycka jävligt synd om mig..













Ok, nu när jag tittar på bilderna ser det inte så jävla illa ut, men det är det!
Tänk er att längta efter en skön dusch, men när ni kommer in på toan, så är golvet i duschkabinen
fullt av disk och gamla matrester. Det är så hemskt!

Fy faaan vad ont i armen jag har :(

Dagens finis: Timbuktu! Jag har under några dagar nu sett på Musik hjälpen, och blivit, eller blev från första stunden helt facinerad av denna man. Han är ju så söt och charmig. Han har nåt! Eller så är det det där underbettet. Gillar jag killar med underbett? Är det här en trend?
 Synd bara att han är lika kort som jag. Inte så manligt, tyvärr..


Kommentarer
Postat av: Emma

Stackare:( Ni får komma hem till oss och äta någon dag.Det där ser inte kul ut. Speciellt inte nu när det är jul. Kram

2009-12-19 @ 23:34:51
Postat av: Ida

Å jag förstår dig, tro mig jag förstår verkligen. I våras bytte de stamma i vårt hus och renoverade badrummet. Tror det var 8 veckor utan badrum varav 1 eller 2 var vi utan köket också. Fick hämta vatten utanför och diska i balja i duschen. "toan" fanns ute på gården. Jag var inne i värsta illamående fasen av gravidieten och spydde i en hundbajspåse varje morgon. Det ser faktiskt illa ut på bilderna, hoppas ni slipper eländet snart. Du som är hemma också, jag kunde iaf gå till jobbet och slippa se skiten några timmar. Kram

2009-12-20 @ 09:26:24
URL: http://idarensar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0