Besök i Djurås..


Idag lämnade Jag och Gustav Mollan hos mormor och åkte till Sanna i Djurås. Medans Gustav ooch Lovisa lekte, så snoffade jag på den juvliga lilla Tilde. Gud vad hemtamt det känndes att hålla i en liten bebis igen. Det är skönt att Mollan blivit större och det är lite ordning på läggtider och matvanor och nattsömn, men guud vad mysigt det är när dom är sådär små och ligger sover mot bröstet. Det ska erkännas att det faktiskt värkte i hjärtat efter en liten bebis när hon somnade i min famn. Men jag måste komma ihåg att dom inte bara sover.

Jag har precis tittat på Bonde söker fru. Och om jag fick välja en av bönderna så skulle jag få lov att bli lesbisk och välja Thilde, gud vilken gullig människa. Hoppas hon och Tomas blir tillsammans. Dom passar ju så bra.

Jag måste berätta om en person som jag beundrar. Emma Wittler/Eriksson du är en av världens bästa mammor, och personer. Du är nästan jämt glad, och bryr dig om och tänker på att alla ska ha det bra och må bra. Du har sån skön inställning till livet och oroar dig aldrig i onödad. Du är så ärlig och lojal. Du är den snällaste, rättvisaste, mysigaste, duktigaste, gladaste mamman jag någonsin träffat. Och ditt tålamod är näst intill oändligt. Den som har dig som vän, fru och famförallt mamma är mycket lyckligt lottad.
Jag önskar så ofta att jag var mer som du.

Kommentarer
Postat av: Emma Wittler Eriksson

Gud va du är rar. Det är du Maria som får fram det bästa hos människor. Du får andra att må bra. Tack för de fina orden.



Kram vännen.

2009-11-21 @ 19:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0