Jag undrar över en sak!

Vilken skön slappdag. Gustav har åkt till mormor och ska sova där. Mollan och jag har tagit en promenad och sen bara varit inne och lekt. Nu ligger hon inne och sover. Jag skulle precis klä på henne och lägga ut henne i vagnen då somnade hon i min famn. Så då slappa jag ha henne ute och kan själv lägga mig och slumra till brevid om jag vill.

Har tänkt på han Jimmy Bäckman som försvan förut. Är det inte lite märkligt allt det som hände. Att polisen först är så gott som säkra på att han blivit mördad. Att det finns misstänkta, och till och med personer som VET var han ligger död. (uppenbarligen efterssom det är där som han hittas till slut) Att kriminaltekniker och duktiga poliser från landets alla hörn kallas hit för att hjälpa till med utredningen och sökandet. Men sen när han hittas då tar det inte mer än någon dag, sen läggs alla anklagelser ner och han ska inte längre blivt mördad. Det föreligger inget brott bakom hans död. Men vad i herrans namn var det då som hände?? Varför blir det tvärtyst? När en hel stad har varit engagerad, oroad och rädd för att här kankse går en mördare lös borde vi inte få veta hela storyn sen. Jag får inte ihop det hur jag än vänder och vrider på det. Tog han livet av sig? Men hur vet i så fall polisen det, hur kan dom vara så säkra? Hade han droger i blodet och antas ha tagit sig ett kvällsdopp?? I så fall kan det väl lika gärna ha varit nån som slängt i honom. Om han inte blev mördad, varför sa då inte de/den personen som visste var han låg vad som hade hänt. Vad finns vinningen i att mörka en sån sak? Man blir väl ännumera misstänkt om man låssas som man inte vet nåt fast man vet, eller? Vad dök upp på obduktionen som så säkert kunde avfärda alla misstankar om mord. Kanske fann man inget alls, inget konstigt, inga droger, inga knivhugg eller strypgrepp. Men då kan man väl ändå inte vara säker på att han inte blivit dränkt. Hallå jag fattar det inte!!
Är det nån som vet nåt mer än jag? Har jag missat nåt kring den här historien? Berätta för mig i så fall så jag slipper grubbla över det här nåt mer.
Mitt ordningssinne hatar gåtor och olösta mysterier. Men framför allt är jag sur över att inte pressen eller polisen eller föräldrarna för den delen går ut med vad det var som egentligen hände. Jag tycker att alla som hälpt till och letat eller engagerat sig på annat sätt är värda att få veta. Inte bara, nu kör vi locket på helt tvärtyst lixom.

Kommentarer
Postat av: T

Som jag har fattat JB-historien, så var det väl egentligen ganska solklart mord el dråp - nån har dränkt eller tvingat ut honom i vattnet så han drunknade. MEN det fanns inga bevis alls. Det krävs ju liksom inget vapen. Han har ev. inga blåmärken el dylika skador. Allt som finns är en död stackars kille och en misstänkt. Inget vidare case. Så det lades ner.

2009-11-09 @ 22:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0