barn


Sara, angående din kommentar i gårdagens inlägg- Ja det är klart, fast det är ju mer eller mindre självvalt, allfall att vänta tills man är 35 med att skaffa barn. Det är ju oxå det här samhället, vi pluggar längre, det finns inga jobb så vi måste plugga längre. Vi lever som barnungar längre, vi VILL leva som tonåringar längre. Vi vill inte förlora vår frihet eller ge upp våra intressen Vi vill kunna festa när vi vill och sova hur länge vi vill. Vi vill inte gå upp i vikt och förstöra våra kroppar ;P  Detta är den egoistiska generationen!

Sen finns det ju dom som gärna vill ha barn men inte hittat den rätte att skaffa dom med, och dom är det riktigt synd om. Kan bara föreställa mig den paniken jag skulle känna om jag började närma mig 35 och inte såg skymten av Mr. Right. 

Fast sen finns det ju dom som har svårt eller det verkar som dom inte kan få barn, då är det ju inte kul. Då får man ljuga och säga att man försökt i flera år så man får snabb hjälp och IVF. Sen blir det förhoppningsvis en bebis innan man fyller 35 :)

Eller så kan man vara radikal och strunta i barn helt och göra andra roliga saker, det går ju bra det å! Och de människorna förstår jag, tro det eller ej till fullo. Hade lika gärna kunnat vara en av dom, men nu blev det inte så.
Då behöver man inte alls oroa sig för att man inte ska orka med sina barnbarn, för då har man ju inga!



Mollan sover i sin säng, jag hade faktisk tänkt gå en morgonpromenad med henne men hon somnade på två röda i min famn, då orkade jag inte krångla på henne alla kläderna. Jag öppnade fönstret lite i sovrummet så hon får lite frisk luft i allfall.

Jag tror att jag ska baka lite, har haft sånt sjukt sötsug den senaste veckan, men det känns så dumt och bara trycka i sig nåt snask. Jag vill att det ska vara något riktigt gott. Jag ska försöka mig på chokladbiskvier.
Jag tar en paus i mitt nyttiga liv. Måste skynda mig nu medans Mollis sover, för med henne går det inte att baka.

Kommentarer
Postat av: Ida

Jaha, nu är man påhoppad två ggr i rad i denna blogg! =) Först att man inte har barn i min ålder och nu att jag är egoistisk för att jag inte vill bli tjock!! Haha, vill du säga mig något med de här två sista blogginläggen? =) Det kommer nog en bebis från mig också (så småningom) =)

2009-10-06 @ 17:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0