Operation dadgsömn inne!


Har just påbörjat operatin lägga Mollan inne i sin egen säng på dagen. Hon har ju vägrat sova inne länge nu, somnar bara i vagen ute. Hör hur hon skriker inne i sovrummet i spjälsängen och undrar om det här verkligen rätt. Talar hon om för mig att det här inte är ok nu när hon skriker på mej. Eller är det bara för att hon är arg och en envis liten unge?! Nu tystande hon, jag ska kolla vad hon gör..

Nu sover hon!! Det tog inte ens 5 min.  Men hon sover ju halvsittandes, utan napp. Hur ska jag göra nu då??
Vågar jag lägga rätt henne utan att hon vaknar? Ska hon sova i den där obekväma ställningen kanske hon vaknar snart igen.. hmm.. suck.. Jag får prova att läga rätt henne strax, när hon kommit in i lite djupsömn.

Har inte hänt mycket spännande här. Fast i helgen hade vi iof. kalas för Gustav, det tyckte han nog var spännande. Han fick Lego, kläder, filmer, bilbana och lite mer saker. Fast den största presenten får han på onsdag när vi ska ha kalas hemma hon mamma&pappa. Då får han en cykel. Tråkigt bara att han fyller på hösten, men vad ska man göra.

Det gick!! Jag lade ner Mollan bekvämt, tryckte i nappen och stoppade om henne utan att hon vaknade. Då vet jag det, det går att lägga henne inne oxå, men hon ska nog vara ganska trött då. Nu hade hon varit uppe sen 6 och nu är kl 10:15 och hon verkade inte särskillt trött.

Längtar till på fredag nu! När vi ska åka till Stockholm. Ska bli så kul! Håller tummarna för att ingen unge, särskillt inte Gustav blir sjuk nu. Om Mollan blir sjuk åker vi väl ändå, men det är synd om både Jimmy och henne då ju.

Idag hade dom pjamasparty på Gustavs dagis, han var så gald när han satte på sig pjamasen i morse innan han skulle iväg. Han tyckte det var så toookigt att gå ut med pjamas. Lilla söta sötis. I natt vid 1 snåret vaknade jag av att han öppnade dörren till sitt rum, (så lättväckt är en mamma)  jag väntade på dom där små tassande stegen mot vårat sovrum, men dom kom aldrig, så jag smög upp och kikade. Gustav hade gått in på toa för att kissa. Det trodde jag aldrig att han brukade göra på natten, han har ju blöja då. Och jag var säker på att han när han var klar skulle fortsätta in till oss. Så jag var precis på väg att väcka Jimmy och säga att han fick gå in med Gustav, så han inte skulle komma in och väcka Mollan. Men jag stannade kvar och smög lite till för att se om han kankse kanske skulle gå in till sitt rum igen, det trodde jag verkligen inte. Men det gjorde han! Stänger t.o.m. toadörren och sin egen dörr efter sig, och går in till sin säng och sover vidare utan att ha väckt nån annan i familjen. MEN så duktig han är! Undrar om han brukar göra sådär på nätterna ibland, utan att vi vet om det. Underbara duktiga lilla söta Gustav. Vissa saker löser sig verkligen av sig själva!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0