Trött måndagskväll..

Trött måndagskväll, trots sovmorgon till kvart över 7 imorse, längesen jag sov så länge. Tack mina älskade barn att ni nån gång sover längre än kl.6. Ni är finast och bäst i hela världen! Trots att ni är morgonpigga.

Nu sover iallfall ungarna och jag väntar på Svenska Hollywood fruar, hoppas jag orkar hålla mig uppe.Jag älskar Maria Montazami och den där Anka tycker jag sämre och sämre om! Först tyckte jag att hon var lite rolig när hon sa precis som hon tyckte. Men nu tycker jag hon verkar mer och mer uppblåst och lider av hybris. Läste hatt hon ljuger om att hon kommit 2:a i fröken sverige, fast det var bara nån deltävling, och bak på hennes träningsbok så står det "Fromer miss Sweden", hallå vilken idiot! Usch.

Hittade en annons idag om ett spahotell i Smögen, 3 nätter inkl. 3 frukostbuffé och 3 2 rätters för 2000:- När jag fyllde 30 så fick jag en sparesa av Jimmy, men jag fick (såklart) styra upp den själv. Så nu tänkte jag att jag och han skulle åka dit i vår. Men för att få med honom, för jag tänker inte åka själv så slutar det hela med att jag får betala hans resa och bjuda med honom dit. Aldrig att han skulle lägga 2000:- på en sparesa. Det blir som att vi skulle betala våra enga resor, men det är det värt. Tänk 3 nätter utan att bli väckt en enda gång, och TRE mornar med sovmorgon. Vi kan ligga på sängen och läsa bra böcker, promenera längs kusten hand i hand och titta på havet, och äta på resturang utan att det flyger mat överallt :D Det låter som rena paradiset, vi kankse aldrig kommer hem igen! Ungarna får sova hos mamma. Mollan är så stor då så det ska nog gå bra. Jag längtar redan, men jag kommer säkert längta ihjäl mig efter mina små gryn oxå men jag tror att vi verkligen skulle må bra av att få komma bort lite själva.

Jag kan tycka ilband att jag fick barn lite för sent. Men jag vet oxå att jag var alldeles för omogen bara några år tidigare. Eller så var det bara det att jag inte hittat rätt pappa åt dom?  Men min mamma är ju redan 60, och hur många år till kommer hon att få vara frisk och orka ta hand och vara en så stor del av sina barnbarns liv. Hon fick mig när hon var 29 och jag fick Mollan när jag var 29. Med trenden som är nu, där medelåldern på förstföderskor är 30 år, så kommer en hel generation gå förlorad för våra barnbarn. Om vi får barn när vi är 35 och våra barn i sin tur får barn när dom är 35 så blir vi 70 när vi får barnbarn. Usch det är ju inte en säkert att man ens lever då. Det är så sorgligt. Hoppas mina barn får barn tidigt, men inte under 20. Så jag får njuta läänge av mina barnbarn. Och hoppas dom bor i närheten så jag får ta hand och gosa med om dom ofta, och skämma bort dom och ha dom sova över. Jag kan redan längta efter barnbarn. Men först kanske, kankse en bebis till, vi får se om några år. Tycker ändå att 2 barn lixom är 1 förlite. Men kanske känner jag såhär bara på grund av den bebis som aldrig fick bli vår bebis :( Men den kommer ju aldrig ersättas hur många barn vi än skaffar.  Ja tiden får utvisa hur många ungar det blir, men som sagt man blir ju inte yngre.


Kommentarer
Postat av: sara

jag, Karin, Kattis, Fredde å Bergman har ju inga barn! Tänk på oss då.. när Tusse dog ;D

2009-10-05 @ 22:46:14
Postat av: Ida

SARA; DU GLÖMDE MIG!!!

2009-10-06 @ 17:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0