feber..feber..

Sitter och tittar på Lyxfällan och förundras över hur dumma i huvet folk är när dom inte fattar att man inte kan handla för pegar man inte har. Hur tänker dom?? Tror dom inte att dom behöver betala tillbaka eller?! Idoter!

Gustav har precis blvit frisk från sin feber, det gick snabbt. Det var bra! Men nu har bacilluskan hoppat över till Mollan istället. Hon bara hänger och gnyr och här alldeles varm. Å mitt hjärta värker. Det finns inget värre än när barn blir sjuka. Det här är en bra anledning till att inte skaffa barn, eller skaffa fler barn. Att man mår så dåligt när ens barn blir sjuka, säkert dåligare än vad dom själv mår många gånger. Så denna oro. Nä fy!

Såg på förlossningskliniken idag, och då ville jag inte heller ha nå fler barn. Stackars sjuka barn. Tur att man har friska barn. Man kan tacka sin lyckliga stjärna att dom inte kommit ut med diaframgabrock eller inälvorna UTANFÖR magen. Jag satt där och grinade med min febriga Molla i famnen och var lessen för alla stackars sjuka barn, men samtdigt så glad för att det inte är värre än en förkylning. Ibland är det verkligen bra att få lite perspektiv. Man borde stanna upp oftare och vara tacksam för allt man har. På yogan säger Jenny alltid innan vi börjar när vi står där med handflatorna ihop framför bröstet och yoga-andas att vi ska stanna upp tänka på allt vi har att vara tacksamma för, och ta med oss dom tankarna in i träningen. Det är en så bra stund, som man så sällan unnar sig annars i all stressen. Jag är så glad att jag får tid att tänka på allt det där i nån minut varje söndag. :) Jag täker oftast på ungarna och Jimmy då. Dom är ju mitt solsken!

Nä måste nog snart gå och lägga mig, efterssom febernätter har en tendens att bli vakennätter.. *suck
Godnatt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0