sova hela natten..


Inatt hände det! Inatt hände det som inte hänt på snart ett år. Jag fick sova en hel natt utan att vakna!
Helt ortoligt väcktes jag av Mollan kl 7 i morse, och sakta går det upp för mig att jag inte varit upp och stoppat i nappen en enda gång. Det här är en mammas stora lycka!
Hon hade fortfarande nappen i då kl 7 när hon som en lite solstråle kikar upp från spjälsängen, till skilland från annars då det är gnäll från första stund, säkert för att hon aldrig är riktigt utsövd. Det som har skett är alltså att hon aldrig tappat nappen, inte på hela natten. Detta är en riktig engångsföreteelse det vet jag av erfarenhet. Att en unge inte tappar sin napp på hela natten sker kanske i gång på ett halvår. Men man får vara glad för det lilla, och det är jag!
Små tankar som innefattar tejp och nappar börjar puffa på mitt medvetande ;)  Alternativet skulle kanske vara att lära henne sova helt utan napp? Men det skulle innebära frler skriknätter innan hon vant sig, jag orkar inte det. Och den där nappen kan vara en räddare i nöden ibland, jag vet inte om jag är redo att skiljas från den ännu.

Igår hade Gustav kalas hemma hos mamma&pappa och fick sin nya cykel. Och cyklade hela vägen hem sen, (fast med lite hjälp) så duktig så.
Snart ska vi promenera alla dom långa backarna upp till Emma. Trevligt att träffa mammorna och ungarna!
Och imorgon åker vi till sTOCKHOLM!! och än har ingen unge verkat särskillt sjuk, jag håller tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0