Hoppar grodor..


Åå varför hoppar det alltid grodor ur min mun?! Det hände häromdagen och det hände imorse när jag mötte grannen i trappan. Ska fan tejpa fast tungan i gommen så jag inte kan prata när jag träffar folk, jag säger lixom alltid förmycket, eller helt fel. Tror det blir sådär när jag inte kommer på nåt å säga.. *usch* Nej nu får det bli skärpning! Jag gör ju bort mig!

Nu har Jimmy åkt till skolan i Gävle tills på fredan, tråkigt men lite skönt, känns som jag konstigt nog hinner med så mycket mer när han inte är hemma. Plus att han alltid ska bestämma vad vi ska se på tv, och det brukar bli matprogram eller trägårdsprogram eller nyheter, ibland mythbusters om han känner sig lite onyttig och slapp.

Jag och Mollan har varit ute på promenad efter vi lämnat brorsan på dagis, blev inte nån pw, men väl en 90 lång, fast med ett 10 min stopp för vi träffade Per R. efter vägen. Han var oxå ute och rörde på fläsket Han är rolig han, känns förässten som han oxå är en preson som skulle kunna ha grodproblem, åtminstone på fyllan, fast han lite för cool för å bry sig ;)

Igår var ju jag och Jenny och ungarna på markna´n, är ju inte lika roligt som för 20 år sen, men vad gör man itne för sina barn, man åker ju dit med dom för att man minns precis hur roligt man tyckte det var att åka karusell och köpa godis och och allt det där. Men fyy fan vad dyrt det var.. och alla gubbarna som skötte karusellerna var sura polacker som inte kunde ett ord svenska när man skulle fråga nånting, sen ville ungarna hoppa i en hoppborg som vi nästan trodde var graits, men då satt det nån polack där och tog emot biljetter, men då tänkte vi väl iallalfall att dom fick hoppa  tills dom tröttnat, nej efter 5 minuter så kom han och sa till att det var slut, och då hade Gustav blivit kissnödog mitt i allt och gått iväg och kissat, gissa om han blev besviken när han kom tillbaka och inte fick hoppa mer, så jäkla snålt, det var lisom inga andra barn där heller.. då var riktigt sura
 >:(

I eftermiddag kommer mamma och hämtar Gusatv, han ska sova där i natt. It´s a win-win situation, han tycker det är roligt, mamma tycker det är roligt och JAG tycker det är skönt, att slippa läggningskaoset helt sjäv. Är lätt när man har varsin unge att ta hand om, men annars är det drygt, Igår när jag var på yogan hade Mollan skrikit under hela tiden Jimmy läste daga för Gustav, inte så kul för nån. Blir inte så mysigt med gonatt saga då. Längtar tills Hon går och lägger sig före honom.. Undrar när vi ska styra upp det, om någonsin..
Ivkäll ska vi allfall mysa, hon i sin säng och jag i soffan! =)




Kommentarer
Postat av: Ida

Det är ju en del av din charm att det kommer en och annan groda ur munnen på dig =)

2009-09-21 @ 17:46:28
Postat av: Carolina

HAhaha, Ja du Pär e ganska sååå bra på att kläcka ur sig grodor så där e du inte ensam =)

Snacka om att han blev mallig när han såg att du nämde han i din blogg och sen skrev "fast han är lite för cool för å bry sig ;)"...Hahaha du förgyllde hans dag =)

//Carolina

2009-09-21 @ 20:01:26
URL: http://linaw83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0