Lunch hos Linda m.m

Idag har jag & Mollan varit hemma hos Linda och hennes ungar och ätit lunch, med Emma och Karro. Men jag visste inte att Linda flyttat redan så jag gick ner till Bergsgatan och ställde sovande Mollan utanför "Lindas" balkong, och gick upp till "hennes" dörr, men varför står det Karlsson på dörren, hon heter ju Persson Hmm. Så jag ringde och hon hade ju flyttat upp till knutsbo.. så det var bara att väcka Mollan och ta bilen! =)

Jaha, nu har min  mamma hittat hit oxå .. -"Du får väl tänka på vad du skriver, den där tjejen du skrev om.. bla bla.." osv. Jag är väl inte så dum så att jag skriver elaka saker om människor som läser min blogg, eller som skulle kunna tänkas hitta hit. Den där mamman är typ 7 år älder än mig, har inte facebook, och vi har inga gemensamma vänner, och kommer nog aldrig att få det heller. Kan inte för min vildaste fantasi föreställa mig hur hon skulle hitta hit. Och om hon gör det, så, ja då får hon i allfall veta hur jag känner ;)
Varför berättade du för mamma, storebror?!

Jag sitter här i väntan på att Mollan ska bli trött så vi får gå och lägga och och mysa lite. Det kan vi ju aldrig göra annars när brorsan är hemma. Minns när grabbarna var bebisar att Linda sa en gång att hon kunde sakna att bara ett barn. Då kunde jag inte alls förstå det, men nu gör jag det. Ett barn är ungefär vad man hinner med utan att nån alltid får vännta och hinna bli ledsen, ett barn kan man ha med sig var som helst, man kan följa ett barns dag och sova när det sover, leka när det vill leka osv. Ett barn kan man ha tid att lära känna innan och utan. Jag kan ilband känna att jag inte än riktigt känner Mollan, att hon lixom bara finns här hos oss, men att jag inte riktigt vet vad hon vill, när det är hon är trött, eller vad som får henne att skratta och sånt. Gustav tar ju så mycket tid och uppmärksamhet. Det känns lite tråkigt. Men det behöver väl kanske inte vara någonting dåligt. Hon har ju iallfall ett syskon att titta på och leka med, det hade ju inte han när han var liten.

Igår köpte jag en Musli- Golrius, premium hette den. Det verkade vara Muslinas (nej jag vet inte hur man gör tyskt y) Rolls Royce, och den var såå god, med massor av nötter och frukt. Den kostade över 60:-kg!
DET skulle Jimmy veta om *fniss, han som är så sparsam. Det är sånt jag får unna mig när han inte är hemma, och det är jag som har hand om kortet!

Hörde på Dalaradion idag, det är nämligen det vi lyssnar på här hemma, efterssom Jimmy tycker att det är så flamsigt på P3, och förmycket dålig musik, istället får vi höra Tomas Ledin, Patrik Isaksson, och en och annan Eddie Meduza låt. Man undrar om det är mycket bättre? Jimmy våran 26 åriga lilla farbor.  Nån dag ska jag ta upp Jimmys alla bra sidor oxå, det finns ju en del, fast det är roligare att prata om dom andra =). Ja, i alflall så sa dom på radion att det var nu som svinis skulle ha nått sin kulmen, att nu skulle det vara som värst och hela landet vara snuvigt och febrigt. Vad hände? Ska vi blåsa faran över nu och strunta i att vaccinera oss eller  VAD??

Nu har Mollan somnat, så nu ska jag gå in och mysa jag med!


Kommentarer
Postat av: Ida

Håller med Jimmy, P3 är för flamsigt. P4 är bättre.

2009-09-23 @ 10:50:32
URL: http://idarensar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0