Saker jag gör när inte Jimmy är hemma..


Saker som händer här hemma när Jimmy inte är här, som inte händer annars:

-Jag kör diskamaskinen halvfull plus med kastruller och skit.

-Jag handlar på konsum.

-Jag köper den dyraste muslin.

-Jag använder endast dyra up&go blöjot på Mollan. (efterssom jag inte orkar bråka med henne när hon inte vill ligga ner)

-Jag väntar till dagen efter med att diska den snordyra stekpannan (fast man ska diska den på en gång)

-Gustav går ut i endast linne och stövlar.

-Datorn står på hela långa dagen.

-Ungarna lever nästan bara på burkmat, och jag på fil.

-Mollan får vara naken utan blöja, trots att det bara är en tidsfråga innan hon kissar på golvet (men då torkar jag bara upp det) Hon tycker ju att det är så sköönt!

-Student tiningar, Pedagogiskamagasinet och andra facktidningar åker direkt i pappersinsamlingen, som jimmy sägar att han ska läsa fast han aldrig gör det.

-Jag köper en ny babytandborste istället för att vända upp och ner på lägenheten efter den som kommit bort.

-Blirutan står öppen 2dagar och en natt (för att jag lät Gustav sitta och leka
i bilen igår när jag fixade med barnblistolarna, och då måste han ha vevat ner rutan) Oops!

Det är så det ser ut här de här veckorna, är det inte underbart slappt :D

..och Carina, om du läser det här, skvallra inte till Kronvägen, dom kankse inte skulle gilla mig då ;) 


Nu kom gullGusatv och frågade om inte vi kan baka nyårskakor efter jul precis som gullebybarnen (han ser på Alla vi barn i i bullerbyn) Det är klart vi ska baka nyårskakor! (Vad fan är det? :)

Å vad dom här timmarna efter middagen går segt. Dom bara sniglar sig fram med griniga ungar, och man börjar snegla på klockan redan kl 6 och tänker att nu är väl klockan halv 8 snart. Men det är hon aldrig.

Idag har vi varit och mamma Latte fikat med Mina och Ella, få se om jag kan fixa in ett kort på gullungarna! En underbart slappt men det börjar snart bli drygt efterssom ungarna inte är så pigga på å sitta still nåt mer.
Sen har vi varit inne och lekt, slagit in pakt till min brorsa som fyller år snart, och nu tittar ungarna på tv.
 Ja eller mest Gustav. Mollan kryper mest naken omkring och gnäller just nu. Snart ska jag ta farm näspray och näsdroppar så ska vi ha brottningsmatch hon och jag. I natt var hon vaken mellan 3 och halv 6. Jag drog mig in i längsta med att ta fram snorsug och näsdroppar, hon skriker ju som en galning, och jag ville inte riskera att Gustav vaknade, det gjorde han som tur var inte. Men Mollan somnade inte om för det, inte ens efter 200ml välling. Såå drygt, hon bara höll på att klättra på mig. Försökte lägga ner henne i sin säng, men hon bara klättrade upp till mig hela tiden. Det är nackdelen med att ha spjälsängen utan långsida vid sidan av våran säng. Men det är bra skönt när jag måste sticka ner handen och leta efter napp eller ge henne välling. Men det börjar ju bli lite farligt nu ifall hon vaknar innan vi lagt oss och tumlar ner på golvet och duknar i skallen. Hoppas iallfall hon är mindra täppt i natt så jag får sova lite mer. Hon vaknar lixom av att hon inte får luft, eftersom hon envisas med att ha napp när hon sover så kan hon inte andas med munnen heller *suck.

Vad sur jag är på TV 5, normalt på torsdagar brukar jag njuta av dubbelavsnitt av Unga mödrar. Men det har dom helt plötsligt slutat med, fast dom bara var på avsnitt 7 av 20. Hade alltså sett framemot ett gäng fler fina trosdagar med idiotmammor. MEN istället säder tv5 nu Wipeout, vem fan vill se det? Och dessutom den Amerikanska verisionen >:( What lixom!!! 

Molly & Ella mammalatte fikar


Kommentarer
Postat av: Fredde

Ha ha, du e så rolig fina Mia, kul att du börjat blogga. Fin bild på tjejerna, så stora de har blivit... Kram

2009-09-24 @ 21:08:51
Postat av: Ida

Haha, roliga felstavningar du har: "sett framemot ett gäng fler fina TROSDAGAR med idiotmammor". =)

Saknar dig, och ännu mer när jag läser din blogg!

Puss

2009-09-24 @ 21:10:29
Postat av: Carina

Nej ska inte skvallra :) Låter som du har det underbart de där veckorna då du är själv. De är nästan så jag får lust att testa lite av ditt "bus" nästa gång jag är själv..... Jimmy har nog ärvt den där sidan av Perra, känner igen lite fööör mycket av beteendet faktiskt.... Kram på dig, du som slipper åka å jobba.

2009-09-25 @ 07:06:44
Postat av: kryck

jisses så lik mollan är dig!

2009-09-25 @ 07:43:01
URL: http://gossas-moberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0