Idag Söndag..


Faan.. jag har en unge som fortfarande äter på nätterna fast hon är 9 månader. Hon skulle inte alls behöva, det är bara för att jag är så lat och inte orkar ta fighten och sluta. Lilla Gustav fick sluta när han var 4 månader, jag var stenhård! Alles förtidigt kan jag tycka idag, men det var det nog inte, det gick ju jättebra. VArför är jag blödigare nu? Eller bara bekvämare, fast det är ju inte särskillt bekvämt att gå upp och värma välling varje natt kl. 02:00.
Funderar på om vi ska köra hårt snart när hon blivit av med snuvan, å usch jag längtar inte efter skriknätter. :(

Igår var vi på 50års kalas, det var Jimmys mamma som fyllde. Trvevligt och goood mat. Vi ska dit kl 12 och äta rester. Det är med blandade känslor vi tar dit Gustav. Han är ju pälsdjursallergiker och brukar allid få massa kli. Men vi ska försöka få i han lite allergimedicin innan, få se hur det går då. Man vill ju att han ska kunna hälsa på hos sin farmor oxå!

Sen ska vi vidare till mamma och pappa där min brorsa har sitt 37års kalas. Efterssom han precis som jag är ett barn fortfarande har vi våra kalas hemma på Lyckåker och mamma bakar tårta. Mycket bekvämt och bra på alla sätt och vis!

Näst nästa vecka ska dom in här och riva vårat kök, men det är så drygt för vi vet inte några detaljer, verkar inte vara  nån som vet. Vad bekostar dom? Är föreningens försäkringsbolak kontaktat? Var får vi välja på för kök, golv, kakel? Fåår vi ändra och panera som vi vill, kan vi flytta spis, kyl/frys och såna saker? Kommer det gå att bo här, och laga mat här? Sa det bara torka av sig själv eller ska det stå fläktar/avfuktare i köket? Jag vill ha svar nu! I fradags när jag mött Jimmy på stationen och vi kom hem, så bara rann det vatten från rören. (som syns i trappuppgången nu där dom bilat upp)  Jimmy ringde Örjan och berättade, och han kom ner och kollade, bad alla ovanför oss attt spola i sina kökskranar och då typ sprutade det ut vatten i trappuppgången.  Känns som att med den här takten kommer hela huset vara uppblött snart. Fattar inte hur dom ska kunna få det torrt? Men, men, det är väl inte mitt problem, eller ja, det är det väl i och för sig. Å hoppas bara att det blir bra och att det inte innebör förmycket jobb för oss.

Angående mina felskrivingar, så blir det så för att jag skriver så rackarns snabbt ;) och är så stressad jämt för att det snart kommer nåt barn och stör mig. Det är en jobbig sak med att ha barn, att man aldrig får vara ifred. Inte på toa när man skiter, eller när man duschar, eller när man sover. Dom är alltid runt fötterna på en, som små svansar. Men det blir väl bättre när dom blir äldre, hoppas jag. Inte många 12 åringar som vill sitta i knät på sin mamma när hon bajsar va? Eller står och bankar på duschdörren för att dom oxå vill komma in och plaska? Nä, det hoppas jag verkligen inte. I så fall är det nog nåt fel på dom, och då är dom nog mobbade oxå :(

Ikväll blir det yoga! :) skönt å få komma hemmifrån lite!

Nu ska jag sluta och hjälpa Jimmy med att packa upp alla grejer han handlat på WILLYS! :P




Kommentarer
Postat av: Ida

Du är nog den roligaste jag vet! Har högläsning ur din blogg för Dennis och han, liksom jag,skrattar som fan =)

2009-09-30 @ 21:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0