Lite kommentar-svar och "De nya Y-namnen"

Lite svar på kommentarer..

Therése-
Ja jag vet att dina barn nästan uteslutande har Didriksons, och att du haft en Phil&Teds men du är inte riktigt en av de mammorna jag menade ;) Och jag håller verkligen med om det där att man vill ha kvalité. Om det fanns en overall som jag visste var överlägset varmast och bäst så skulle jag oxå köpa den, oavsett vad det kostar. Ungarna ska inte behöva frysa för att man ska snåla, där går gränsen. Och så kankse det är med Didriksons, dom kanske är bäst oxå :) Fast det var mera menatliteten jag menade, och det förstod du oxå såg jag. Att det känns som att det är mera märket och att det är dyrt än att det är bra kläder lixom.

Mina-
Nä, precis. Jag menade absolut inte att dessa mammor inte var trevliga eller att dom var otrevliga, eller tråkiga som personer. Bara tråkiga för mig. För att vi är så olika och inte har något gemensamt, för att jag har varit där (minus märkesfixeringen) och pratat om allt det dära och det tråkar ut mig. Det är ju inte deras fel.

T.-
En kattmamma, hahaha vad rolig du är. Ja, jag lade oxå märke till det där med språket. Men jag kan fan inte säga någonting om det för jag är likadan själv när jag skriver fort, är upprörd, eller har bråttom eller är stressad (som jag jämt är) Man kan nästan tro att jag har dyslexi ibland. Som jag stavar fel, skriver dom istället för de och dem  så vet jag att oxå stavas också egentligen ;)

Sara-
Fy faan, Du vill bara ha intriger ;P

Marie-
Ja, precis. Miljön mår inte precis heller bra av allt detta överkonsumerande!

Och tack ni andra som kommenterat och för att ni tycker att jag skriver bra och för att ni uppskattar min ärlighet, även om ni kanske inte håller med mig om allt, Marie, Maria, Kryck, Emma, Lisa och Ida..


Och sen var det faktist inte några speciella mammor som jag menade, utan en hel, vad ska jag säga, typ av mammor. Naturligtvis är inte ALLA unga mammor likadana, det fattar ju jag med. Och det var lixom inte de mammorna som råkade vara på öppna förskolan just den dagen heller som jag menade. Dom verkade jättetrevliga, fast jag tror att en av dom råkade ha en unge med dubbel namn ;P
   Och det här med namnn som jag skrev oxå.. ALLA får döpa sina ungar till vad f*n dom vill. Men det är lite roligt att det är så som jag skrev.. ;P

Känner ni till det här med de nya Y-namnen? Ni kankse inte känner till det här med y-namn överhuvudtaget? Då ska jag berätta..

Folk döper inte längre sina ungar till Conny, Ronny och Sonny eller Benny, Kenny och Lenny eftersom alla vet att barn med de namnen har ca fyra gånger så stor chans att hamna i fängelse som vuxna. Exakt hur säker den statistiken är vet jag inte riktigt. Men det finns undersökningar som visar att personer med dessa namn till mycket stor del belv födda i ett speciellt samhällsskikt. Nämligen det lite längre ner på skalan än medelsvensson. Alltså inga akademiker, högutbildade eller fina villor där inte. Det var rökande hemmafrumorsor och halvalkoliserade farsor som jobbade på fabriken och trängdes med sina ungar i en lägenhet, eller schaskigt litet hus med skrotbilar på gården. Ha ha, det sista hittade jag själv på. Men lite det vi idag kanske skulle kalla white-trash.

Nu finns det en rolig undersökning om vilka de nya Y-namnen är. Vad döper de människor som nu lever i samma samhällskikt sina ungar till idag.

(och den här listan har jag letat reda på internet, det är INTE jag som har knåpat ihop den, jag tycker tillockmed att några av namnen är ganska fina ;P )

Låt mig presentara de nya Y-namnen ( aka white-trash namnen :)

Liam
Marlon
Elton
Kevin/Cewin
Neo
Leon
Theo
Viggo
Noah
Noel
Milton
Melvin
Eddie
William
Robin
Jack

Nova
Novalie
Tindra
Joline
Cassandra
Melissa
Lenita
Tiffany
Hope
Alicia
Tuva
Thyra
Melina
Enya
Vanessa
Nicole
Michelle
Saga
Starla
Jenna
Britney

Och hacka INTE på mig för det här nu, det här är inget som JAG har hittat på, OK!!! :D

Kom precis på en sak just nu. Det där med byggarebob blöjor det var det ju J. som sa, fast minus det där med gifter. Hoppas du inte tog åt dig J., jag vet inte ens om du brukar läsa här.
Men jag lånade bara några ord av dig, för att beskriva vad det är man pratar om på Öppna F. Det där med gifter var det nån mamma i min föräldragrupp som sa.
Faktum är att dom där byggarebob blöjorna ÄR helt värdelösa. Det tycker ju jag med. Den var allfall inte dej jag mende, bara lånade lite mamma-prat. Hoppas du inte blev sur, men det kankse tillockmed var du som
skrev den här arga kommentaren..
Jag menade iallfall aldrig dig, har inte uppfattat dig som märkesfixerad heller.. Om du läser det här och är arg så måste du säga till så jag vet ;)

Kommentarer
Postat av: Minis

ja den nya listan tror jag inte riktigt på faktiskt...haha...möjligtvis Britney,Jenna,Starla och Jack = )Den som lever får se!!!

2010-02-03 @ 21:18:13
Postat av: Ida

Den listan får vi verkligen hoppas att det är nån klåpare som fantiserat ihop. =)

2010-02-04 @ 08:46:03
URL: http://idarensar.blogspot.com
Postat av: Minis

Hoppas även att det där med Y-namnen inte stämmer längre, annars ligger Molly risigt till = )

2010-02-04 @ 10:43:05
Postat av: Therese

Vad heter sidan som du hittat de nya y namnen? =)

2010-02-04 @ 12:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0