Söndag..


Jaa, jag vet, jag uppdaterar mycket oftare när Jimmy är borta. Men det känns så taskigt att gå och sätta sig framför datorn när ungarna gått och lagt sig. Men nu är det nåt skidskyttetrök på tvn så nu kan jag sitta här utan dåligt samvete.

Det har inte hänt just nånting härhemma heller. Går väl omkring och väntar på att få åka i väg nu. Har börjat packa lite smått. Vad sjukt mycket grejer man behöver packa med om man reser med 2 små barn. Oj.. oj...oj. Bagageövervikt, here we come!

Jag oroar mig fortfarande, men ju bajsigare det här vädret är här hemma, och ju mer det snöar och ju kallare det blir. Desto mer längtar man, och desto mindre orkar man oroa sig över hur det ska gå.
   Och jag tror jag har fått med det mesta och viktigaste på min att packa lista, typ halva apoteket -Barnalvedon, flytande och suppar, astamedicinen, både Airomir och Pulmicort, nässprayen (skall ges 1 h före flygning för att minska öronont, sägs det)  Resorb-junior,  febertermometern,  4 flaskor alkogel (trodde ni vi tänkte bli sjuka på semestern va?! hahaha) vattenfasta plåster och sårtvätt. Så nu är jag förberedd, och då händer det förhoppningsvis ingenting. Det är jag som är hypocondriac-mom, det visste ni väl!

Vi har varit hemma hos Isaac och Jenny och lekt lite idag. Alltid trevligt, och Jennys mage har blivit så stor nu. Världens finaste kula! Längtar tills den lilla bebisen kommer, och hoppas i hemliget att det blir en tjej, så Jenny får som hon vill och Mollan får nån att leka med när grabbarna röjer.
   Har så många vänner som är gravida nu och det är såå kul! Ja ska sammanföra alla nån gång, dom nya och gamla med sina sommar och höstbebisar. Det blir roligt! Det är nästan så man önskar att man var gravid själv, fast bara nästan..

Nu ska jag lägga mig i soffan å slappa lite.. och imorgon ska mamma ha Mollan, då kankse jag har hunnit tänka ut något roligt att skriva om..

Peace =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0