Besök på Öpnna förskolan..


Den här veckan har Jimmy lämat oss och åkt till sin skola i Gävle. Det är så förbannat tråkigt! Det är som att allt lixom blir tyngre när han är borta, alla vardagsysslor. Kan iof. bero på att han gör rätt så mycket här hemma, men det är ändå supertråkigt. Och så bara väntar jag på att ungarna ska bli sjuka för det blir dom ALLTID när han åker bort. Både Gustav och Mollan nös ovanligt många gånger i morser, så ni ska få se, snart kommer febern som ett brev på posten.

Vi har varit på Öppna Förskolan idag, jag och Mollan. Gustav är på dagis. Där var det rättså dött, gjorde väl inte Mollan så mycket, men det är tråkigt när det inte finns några roliga morsor där att prata med. Men ett stort plus är ju, färre barn, färre baciller.
   Det var några unga "endabarnsmammor" där med sina små 8 måndaders bebisar. Och dom är den tråkigaste mammasorten. Sitter bara i köket med sina ungar på lekmattan. Pratar bara, mat, sömn, bajs, blöjor och bebiskläder, helst de dyraste märkena.

"-Vadå finns det 9 månadersburkar eller, jag har köpt 8 månaderburkar men nu är han ju 9, och jag kan ju lixom inte börja med 12månadersburkar på en gång, eller kan man gö det..."

"-Asså jag bara tycker att dom här blöjorna med Byggarebob på är helt värdelösa, men jag har en kompis som säger att Libero är dom enda blöjorna helt utan gifter så jag köper bara dom, man vill ju inte att ens ungas ska få gift i sig lixom"

-"Igår ba la hon sig klockan  halv 6 och sov till 6 på morgonen, baa så drygt å gå upp 6 lixom. Men om hon går å lägger sig halv 6 så kankse hon har sovit klart vid 6, eller vad tror du? Hon är så jälva trött kloclan 5 så vi ba måste lägga henne då. Men tänk om hon kunde sova till 8 åtminstonde. Fatta sovmorgon!"
( Eee, ja går man och lägger sig halv 6 är man nog rätt så utsövd  klockan 6 på morgonen, det skulle jag tro!) 

-"Åå jag ba såg västa söta bodyn från Molo på nätet igår, måste köpa den! Å nu har vi föressten bestämt oss det blir en bugaboo eller en Phil&teds dubbelvang när nästa unge kommer. Dom är ju såå snygga, har du sett dom? Å jag var upp på Lilla Engeln igår dom hade fått in nyaste Didrikson overallen, så snygg, rosa med sånt här lurv på luvan du vet. Inget annat är det bästa duger åt våran lilla Tindra-Li! Vad har ni för overall till Ängla-Rara? (What´s with the dubbelnamn lixom, eller så heter ungarna Liam, eller Kevin eller Colin eller nåt annat i samma anda)

Och så kommer vi, jag och mina ungar. Med en gammal kombivagn som var begagnad redan till Gustav, modell typ 03:eller nåt. Å med Lidl blöjor på rumpan. Ena ungen iklädd en grön overall som mamma(mormor) köpt på Loppis till Mollan redan innan hon kommit, och lånade vinterkängor (tack gulliga Jonna!). Och den andra ungen i röda och svart jacka, byxor  i och för sig nya, men inhandlade på Ullared. Under har visserligen Gustav nya kläder, men dock inte från PoP (lite coolare sätt att säga Polarn&Pyret) utan H&M och Lindex. Och Mollan hon har en klänning som hon ärvt av Emmy och Nelly.

Men dom är så söta ändå mina ungar, med eller utan Didrikson overall eller Bugaboo vagn!

Föressten är det synd om de här mammorna som inte vet att det finns en ännu dyrare och bättre (!) overall på maknaden. Jag måste genast berätta för dom om Reima! Reima har ingen overall som är billigare än 1100:-. Didrikson släng dig i väggen. Lilla Ängeln ta genast hem ett lager Reima overaller!


Kommentarer
Postat av: sara

du är så jävla klockren!

2010-02-01 @ 14:26:29
Postat av: Lisa

Haha! Du räddade min Måndag! Du är ju hysteriskt kul! Sååå skönt med en mamma som går emot strömmen och vågar vägra Didriksson. Hejja dig!

2010-02-01 @ 14:28:31
URL: http://fruhillbom.bloggagratis.se
Postat av: kryck

Huvudsaken är att man ger sina barn kärlek! Hellre några ärda saker och kunna göra roliga saker tillsammans. Tror inte att barnen märker någon skillnad på vilken vagn de åker i!!!

men har man inget annat att spendera sina pengar på så.... det har i alla fall jag!

2010-02-01 @ 18:07:23
Postat av: M

Hmm, Min vagn var inte ens från detta århundrade... och inga Didriksson overaller här inte. Ullared duger skitbra!!! Stackars mina barn, vad ska det bli av dom;)

2010-02-01 @ 19:10:17
Postat av: Emma

Vad du e kul. Stackars dig som blev ensam med förstagångsmammorna. Vet hur det känns. Nästan hela min mammagrupp var ju förstagångsmammor, man känner sig lite lätt utanför. Sammtidigt som man inte gör så mycket åt det heller. Man kommer ju inte ner på jorden riktigt förens man har två barn. Iallafall gäller det de flesta:) Ett litet tips bara. Måndagar är det bebiscafé:) Måste erkänna att jag kännde mig lite träffad av din beskrivning, men det bjuder jag på.(Gillar ju faktiskt Didriksson)

2010-02-01 @ 20:08:12
Postat av: Ida

Haha, det är ju så klockrent. Orkar knappt gå till öf längre med tanke på risken att hamna med ett sånt där gäng. Dom har absolut ingen aning om vad trots är eller hur det känns att försöka söva en grinig bebis med en tvååring, bokstavligt talat, hängande i kjolen. Men det är väl kanske lika bra att de inte vet det. Man var nog likadan själv, lyckligt ovetande om hur mkt jobbigare det kunde bli.

2010-02-01 @ 21:26:57
URL: http://idarensar.blogspot.com
Postat av: Anonym

Va har du för fel? bara för att man är en barnsmamma och ung gör väl för fan ingen skillnad Ska dom mammorna sitta på en stol med barna i knätt tycker du? Du verkar tro att du är värsta super morsan såna stör jag mig på. Ingen har tvingat dig att skaffa två barn, de låtter ju så jävla drygt för dig. Jag vet många som har två bran med bara ett 1 i mellan och dom tycker de är suveränt. Kom inte till babycafet då stanna hemma slipper du klaga på folk som är trevliga. Mamma vill kanske har råd om saker från andra mammor som har barn i samma ålder. Du är nog bara avundsjuk att du inte har samma möjlig het som unga mammor med pengar. De finns nog inte någon mamma som tänker på kläder först, Man vill bara ge sitt barn de bästa. Så ett råd gå inte till villgott eller till något annat ställe de finns unga mammaor överallt som älskar att prata om sina barn för dom älskar dom så himla mycket. /Ung enbarns mamma

2010-02-02 @ 20:02:50
Postat av: Therese

Jag har köpt nästan alla vinterkläder på rean till mina barn.. Ofta begangade vagnar, har haft en phil&teds (men den köpte jag på blocket) pga av att jag inte kunde ha nån annan syskonvagn, trång hiss och en bred syskonvagn kommer inte in genom min ytterdörr. Sen vill jag ha det bästa kläderna så att dem inte ska frysa, så om det blev didrikson eller mckinley så fick det bli det. Men jag håller med att man inte behöver köpa det senaste o dyraste hela tiden. Tycker inte ens om Pop kläder, utan H/M, Lindex o Åhlens är det mest i mina barns lådor. Är det nåt annat så är det presenter eller på rean... Men förstår din poäng.



Ha det bra

2010-02-03 @ 11:07:59
Postat av: Anonym

Tänkte bara rekomendera öppna förskolan på Lill-Kyrkan istället för Vilgott. (Javisst, tanterna är nog troende men det är inte alls så kyrkligt som det låter på namnet). Trevliga mammor och goa ungar som lekte med varandra. Med andra ord tvärtemot Villgot dit jag aldrig går pga. alla "präktiga" mammor, ammningshyseri m.m. Kör själv begagnat till min guldklimp och även han bär vinteroverall från loppis inköpt av farmor.

2010-02-05 @ 14:19:21
Postat av: Anonym

Postat av: Anna (Lisas syster)

2010-02-05 @ 14:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0