Fan vad gulliga dom är, hoppas dom gör slut snart..

En del kanske har undrat över designen på min blogg. Om jag lixom tror att jag är nån slags modebloggare eller, efterssom jag har bilder på galjar och kläder och grejer. Men, nej. Jag tror inte att jag skriver nån modeblogg! Jag är bara inte tillräckligt haj på datorer för att fixa en snygg sida. Och den där var den snyggaste designen av de förval man kunde välja på. Så så är det..

Eftersom det verkar som att jag gjort det till min grej å vara ärlig, så ska jag berätta en j*vligt dålig egenskap hos mig.

Om jag surfara runt på Fabebook och råkar hamna inne på en killes sida, en kille som jag var lite förtjust i för några år sedan. Och ser att han har skrivit i sin status att han är så käär i sin nya tjej.
   Och när jag klickar mig vidare för att kolla vem hon är på hans In a relationship, och ser att hon är jättesöt. Och kollar på ALLA hennes kort, helt maniskt, verkligen varenda kort.
    Kollar på massa hånglebilder av dom där man verkligen ser hur superkära dom är, och kollar in albumet med deras semesterbilder från nåt flashig resmål dit jag ALDRIG kommer att komma.

Då tänker jag.. (och det här är så jävla dåligt av mig) mäh, fan va gulliga dom va då, hoppas dom gör slut snart.
Så blir jag lixom inge lyckligare för det, eftersom jag ser hur kära dom är och det kommer säkert inte att ta slut än på väldigt länge.
    Då tänker jag istället mig dom massa år fram i tiden, då när det blivit vardag, och dom sitter där med sina 3 ungar, trötta och slitna och bråkar om vem som ska diska och vem som ska städa. Då känns det lite bättre.
   Eller när jag kollar på ALLA henns kort som hon har, så gör jag det mest för att hitta åtminstonde nåt kort där jag kan tänka aa, men jävla snygg var hon faktikst inte.

Men varför är det såhär, varför gör jag så här? Fan, jag vet faktiskt inte. Jag blir ju lixom inge lyckligare för att dom skulle göra slut.  Jag kankse är avundsjuk? Vill kankse oxå vara sådär nykär, och resa iväg till coola ställen. Eller så är det bara så att jag inte vill vara såhär gammal och trist som jag blivit.

Men anledningen till att jag skriver det här är att jag verkligen ska försöka sluta tänka sådär, och vara sådär jävla missundsam och avundsjuk. Usch, det är ju riktigt pissigt gjort av mig.
   Hallå, det är ju skitkul att han äntligen har hittat en tjej som han verkligen är jättekär i. Han som man inte trodde kunde bli kär ens. Och att hon är så söt, jättesöt, för det är hon verkligen, trots ett kort från en dålig vinkel som jag hittade. ;)

Ja, jag ska verkligen sluta vara sådär avunsjuk och glädjas åt att andra har det bra och är lyckliga. Jag skulle ju ändå aldrig kunna bli sådär snygg som hon är. Även om jag blonderade håret och gick ner 10 kg. Hon är ju, ja.. vad är hon, 20!
   Ja, hallå, nu är det fan dags för mig att inse att mitt liv har gått in i en annan fas. (Hur sjukt tråkigt lät inte det där?!) Men så är det, och det är bara att gilla läget och sluta drömma sig bort och vara avundsjuka på dom som är där, eller har det framför sig.

Jag har ju redan gjort det dära. Fan, jag glömmer bort det! Jag har ju varit nykär skitmånga gånger ju.

Så från och med idag har jag slutat tänka hoppas dom gör slut snart och  så jävla snygg var hon faktiskt inte. Och jag ska verkligen försöka hålla det, och leva efter det!

Så..
Leve alla lyckliga & nykära par därute!!! Njut så länge det varar.. (nää, fan det där sista var ju onödigt)

Kommentarer
Postat av: linda persson

lika rolig ärlig och så himla bra varje gång maria jag fattar inte hur du lyckas få till ,,,älskar att läsa din blogg "dagens höjdpunkt" :) men iaf så skulle jag bara säga att förstår precis vad du menar och hur det känns har oxå tänkt och kännt sådär många ggr men livet är inte så himla kul att va en ung, blond, dum och singel och att va nykär till o från år ut och år in,,, nä banne mig men ifs så har jag ju haft ett ganska spännande liv senasthalåret om jag tänker efter mot va jag hade haft 10 år innan d ... :))) ta hand om din fina familj!! kram

2010-02-11 @ 21:01:22
Postat av: marie

fattar vad du menar, jag är likadan! man kan ju få ångest av att sitta å kolla så där! :-) inte så bra kanske, men roligt är det ibland! :-) så rolig blogg! kram

2010-02-11 @ 21:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0