Tisdag förmidda..

Emma- Ja jag vet att det är bebiscafe´ :) Men jag var där på förmiddagen och hoppades att dom där unga mammorna med sina små liv var hemma och softade då. Men icke! Och du är INTE sådär, trots att dina ungar ha Didrikson. ;) Vi ses ikväll!

Lisa- Ja våga vägra Didriksons! ;D Fast nu skämms jag lite och måste bekänna en sak, Gusav har fakskt ett Didriksons vind/regn ställ. Men jag köpte det för att det var precis en sån jacka jag letat efter och för jag tyckte att färgen var så fin! INTE för att det stog Didriksons på det.

Ida T- Ja jag vet, man var precis lika dan själv, minus märkesfixeringen iallfall för mig. Det är det som är det värsta. Man satt där och pratade barnmat och sömnvanor och var lyckligt ovetandes om tvåbarnschock och 2års trots.

Ja, och tur var väl det så man slapp oroa sig för vad som komma skulle. Ok, det var  faktiskt var lite mysigt å vara inne i den där bebisbubblan. gå och lägga sig och gosa med bebisen när den skulle sova på dagarna. Ligga bredvid lukta på den och bara titta på sitt lilla underverk.
   Ibland kan jag sakna den där tiden när man bara hade ett barn att lägga all sin tid, sitt mys och engagemang på. Jag vet, jag har bara 2 men man kan ändå känna sig splittrad. När båda vill bli tröstade eller båda vill ha ens uppärksamhet. Och det alltid är någon som får stå tillbaka, eller vänta. Då kommer det dåliga mamma-samvetet.
   Men så är ju livet. Kankse lika bra att lära sig redan från början. Men ett som är säkert är att det måste vara roligare att ha syskon än att vara ensambarn.


Gustav är på dagis och mamma har precis hämtat Mollan. Hon gråter och tittar på mig med sina stora ögon när mamma rullar bort med henne i vagnen. Känns lite drygt, men jag hör hur hon tystnar när jag stängt porten.
Försökert tänka att det är ju ändå mormor, som hon har träffat sendan hon var nyfödd. Hon är ju nästan lika hemma i deras hus som hon är här. Hon lider nog ingen nöd. Och förästen måste hon väl börja träna lite inför den här förbannade dagisstarten..

Själv ska jag.. hmm, få se nu. Jo duscha, det måste jag göra. Passa på nu när inga ungar är hemma. Är svårt att få till det annars när Jimmy är borta. Man kan väl iof. duscha på kvällen, men jag vill inte lägga mig med blött hår. Och blåsa håret när ungarna sover så sött, nää. Jag tror inte det.
   Sen ska jag kankse dammsuga lite, läsa lite bok. Äh jag ska bara SLAPPA! Det är det bästa jag vet. I allfall nu när jag får göra det så sällan.  Men man hinner inte så mycket på 5 timmar, för kl 2 måste jag hämta Gustav på dagis.

Jimmy- Kom hem nu. Vi är redan trötta på att vara utan pappa. Igår sa Gustav med sorgsen stämma -"Mamma, det är nån som fattas här i våran familj. Vi har ju ingen pappa"


Fick en frågan från mina vänner häromdagen, som tydligen är flitiga bloggläsare om varför jag inte har några länkar till andra bloggar på min sida som alla andra har. Det tyckte dom att jag borde ha, så att dom kunde snoka upp ännu fler snaskiga bloggar och frossa i, de nyfikna skvallertanterna ;P
På den frågan mina kära vänner finns det två svar..

1. Därför att ni mina kära vänner bloggar ju inte. Jag har ju inga att länka till! Alla andra bloggare länkar ju till sina goda vänner som oxå bloggar. Ni vill bara att andra ska lämna ut sig. Ha! Börja blogga så ska ni få se på länkar! :D

2. Därför att jag läser faktiskt inte andras bloggar. Det kan låta självupptaget. Men jag har helt enkelt inte tid. Jag har ju förbövelen knappt tid att skriva i min egen. Jag läser Lisas bogg nån/några gånger i månaden när jag har tid över. Men då läser jag rubbet. Lisa är en supermorsa som jag beundrar.
Och så läser jag Alex Schulmans blogg lite sporadiskt. Men jag funderar på att ta mig mera tid att läsa vad andra skriver..

=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0