Jag är och tror inte att jag är nån supermorsa :)

Kommentar i från Anonym:

Va har du för fel? bara för att man är en barnsmamma och ung gör väl för fan ingen skillnad Ska dom mammorna sitta på en stol med barna i knätt tycker du? Du verkar tro att du är värsta super morsan såna stör jag mig på. Ingen har tvingat dig att skaffa två barn, de låtter ju så jävla drygt för dig. Jag vet många som har två bran med bara ett 1 i mellan och dom tycker de är suveränt. Kom inte till babycafet då stanna hemma slipper du klaga på folk som är trevliga. Mamma vill kanske har råd om saker från andra mammor som har barn i samma ålder. Du är nog bara avundsjuk att du inte har samma möjlig het som unga mammor med pengar. De finns nog inte någon mamma som tänker på kläder först, Man vill bara ge sitt barn de bästa. Så ett råd gå inte till villgott eller till något annat ställe de finns unga mammaor överallt som älskar att prata om sina barn för dom älskar dom så himla mycket. /Ung enbarns mamma..

För det första. Lite fegt å vara anonym tycker jag. Här står jag för vad jag tycker då kan Du väl oxå göra det, annars kan du strunta i å kommentara tycker jag.

Nu ska jag skvara på frågorna:

Va har du för fel?
Ja du.. Det vet jag  inte riktigt.. för gammal? för många barn? För lite pengar? men det kanske du kan tala om för mig som verkar ha koll på läget.


bara för att man är en barnsmamma och ung gör väl för fan ingen skillnad Ska dom mammorna sitta på en stol med barna i knätt tycker du?

Nä, det var väl inte riktigt det jag sa va!? Det var bara en målande beskrivning av hur det ser ut, att dom sitter på golvet med sina ungar. Det fattar val jag med att dom måste göra när ungarna inte kan gå!

Du verkar tro att du är värsta super morsan såna stör jag mig på. Ingen har tvingat dig att skaffa två barn, de låtter ju så jävla drygt för dig. Jag vet många som har två bran med bara ett 1 i mellan och dom tycker de är suveränt.

Du får störa dig så mycket du vill. Men du har jävligt fel. Jag tycker absolut inte att jag är nån supermorsa. Snarare tvärt om, jag brottas ständigt med mitt dåliga mammasamvete. För att jag blir för arg, inte leker tillräckligt med ungarna och allt möjligt. Tycker att de flesta morsorna jag vet är bättre på det än jag..
   Och ja, jag kan tycka att det är jävligt drygt med 2 barn ibland. Jag kan tycka det är ganska drygt med barn överhuvudtaget. 1 eller 2. Men jag älskar dom ändå, såklart. Men det har jag väl min fulla rätt att tycka?! Precis som jag kan skriva precis vad jag vill här. Och det jag undrar mest över är, varför Du läser det jag skriver om du stör dig så på mig? Ingen har bett mig att skaffa 2 barn, och jag har väl inte bett dig att läsa min blogg!? Jag tycker du ska sluta läsa vad jag skriver om du blir så upprörd :)

Kom inte till babycafet då stanna hemma slipper du klaga på folk som är trevliga

Nu var det ju så att jag var faktiskt inte på babycafé heller. Jag var där på morgonen, och babycafe´börjar kl 1 eller hur! Men jag tänker inte gå på babycafé, för jag har ingen bebis.

Mamma vill kanske har råd om saker från andra mammor som har barn i samma ålder.

Ja jag vet, och det har jag ju skrivit oxå. Jag var ju lika dan själv när när jag hade fått första barnet. Satt och babblade om blöjor och mat och sömn. Men nu tycker jag att det är tråkigt, så är det bara.

Du är nog bara avundsjuk att du inte har samma möjlig het som unga mammor med pengar

Vadå har unga mammor nåt överflöd med pengar eller? Men ja, jag är avundsjuk på dom med pengar. Absolut, ingen tvekan om det! Men jag skulle ändå aldrig bli så märkesfixerad som en del mammor är.
Det tycker jag kan bli en aning patetiskt coh överdrivet..

Så ett råd gå inte till villgott eller till något annat ställe de finns unga mammaor överallt som älskar att prata om sina barn för dom älskar dom så himla mycket. /Ung enbarns mamma..

Ja nu är det ju inte så att det var det faktum att mammorna var unga, eller pratade om sina barn som var grejen riktigt. Utan den här absurda märkesfixeringen. Att man lixom tävlar om att ha det senaste, dryaste och "bästa". Det finns barn som svälter överallt i världen. Barn som har det fattigt och förjävligt. Och då blir det bara så skevt när många i västvärlden lägger 10 000:- på en barnvagn, för att den heter Bubaboo, istället för att köpa en begagnad..

Slutligen, jag har inget emot unga männskor, eller folk med bara ett barn. Det där var en iakttagelse jag har gjort bara. En ganska rolig iakktagelse som många verkade hålla med om, men ibland verkar jag  ensam om att säga som det är.. Jag är ganska övertygad om att vi känner varandra eller vet vilka vi är på något sätt, så nästa gång du ser mig så tycker jag att du ska gå fram och prata med mig istället, så kan vi diskutera det här vidare om du vill :)
För nu tänker jag inte svara på några anonyma kommentarer mer..





Kommentarer
Postat av: Therese (mamma till Ida & Filip)

Bra sagt Maria, håller med dig till 100%.

Hatar oxå människor som är anonyma. Man ska stå för det man säger och gör!



Ha det bra.. Kram

2010-02-03 @ 10:40:15
Postat av: Minis

Det du skrev är ju så sant, känner igen mig i allt prat om bajs,mat osv. Så är det ju när man får första barnet man är lixsom i den där bebis bubblan. Och det va väl inte det du menar att dom mammorna är sämre eller otrevliga på något sätt, man blir helt enkelt lite trött på att bara prata barn tillslut. Kan vara skönt att prata med andra vuxna om nåt annat än barn ibland. Känner dock inte igen mig i märkesfixeringen...även om jag hade pengar så skulle jag inte välja att handla en body för 200kr eller en vagn för 10.000kr, här är allt lånat begagnat eller köpt på loppis : )

2010-02-03 @ 11:00:14
Postat av: Marie

Bra skrivet tjejen!!

Jag tänker faktiskt lite på miljön oxå när jag ger bort/ärver kläder, behöver inte ha nytt hela tiden när det inte är nå fel på gammalt:)

2010-02-03 @ 12:47:00
Postat av: Ida

Go girl!

2010-02-03 @ 12:57:45
URL: http://idarensar.blogspot.com
Postat av: sara

oooh värsta bloggbråket ;) väntar med spänning på nytt inlägg!

2010-02-03 @ 16:23:11
Postat av: T

vad det än var för stjärna som skrev den där ilskna kommentaren, så kan man av språkbruket anta att vederbörande är en lågutbildad (ung mamma). Särskrivning, stavfel... ("en barnsmamma" - what! i motsats till en kattmamma då eller!)

2010-02-03 @ 17:36:43
Postat av: Marie

Det var bra svarat! Du skriver en kanonblogg! Ser redan fram emot nästa!

2010-02-03 @ 18:18:09
Postat av: kryck

Alla har rätt att uttrycka sin mening (ingen kan äga min mening/syn på livet)

Låt bli att läsa andras bloggar om man bara retar upp sig

Tycker du är härlig MIa



Kram Kryck

2010-02-03 @ 18:38:09
Postat av: Maria

Åter igen får du mig att garva. Undra hur hon tänkte när hon skrev att du e avundsjuk över att inte ha samma ekonomiska möjlighet som unga mammor! Vad grundar hon det på egentligen, visst hon kanske har det bra, men generellt sett har jag väldigt svårt att tror att det finns någon substans i detta påstående. Hur många av dessa unga mammor har hunnit vidareutbildat osv. Nu menar jag inte att man ska plugga vidare och det är absolut inte fel att vara en "ung mamma". Du e underbar Gurra och en fantastisk mamma.

2010-02-03 @ 20:36:04
Postat av: Emma

Väldigt omoget att skriva en så arg och elak kommentar anonymt. Usch!. Alla vi andra som läser här gillar vad Maria skriver. Just på grund av att hon vågar sätta ord på vad vi andra inte törs. Med tiden kommer även du förstå det där med bebisbubblan man är i i början med det första barnet. När man fått mer än ett får man kavla upp ärmarna för att få vardagen att gå ihop ibland. + Maria är en supermorsa. Inget snack om saken:)

2010-02-04 @ 00:15:17
Postat av: Sandra

Håller med T ganska mkt, känns inte som att du behöver ta till dig av en elak kommentar eller försöka försvara din åsikt då kommentaren är läskigt särskriven.

2010-02-04 @ 23:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0