En tidsresa a´la Jimmy Ramirez


Idag har jag, mamma, och Gustav varit i Borlänge och tittat på kort som vi tagit hos fotografen på Mollan. Så superfina kort. Dom blev så jättebra, verkligen. Och det var sjukt svårt att välja bara några, man vill ju ha dem allihopa. Men det belv tre halvstora i en passepartout ram.

Jag har upptäckt Melissa Horn, eller upptäckt och upptäckt, snubblat över och jag lyssnar på henne just nu. Hennes Som jag hade dig förut, Kunde inte rikgit bestämma mig först om jag tyckte hon var så bra eller inte. Har lite svårt för när dom liksom pratsjunger som hon gör. Men den låten är iallfall klockren. Kan dock bero på att Winnerbäck är med. Känns som hon har lite liknande texter, fast han är snäppet bätre. Även Lät du henne komma närmre är ganska bra.

   Ibland är jag övertygad om att jag oxå skulle kunna skriva så där bra låtar. (Inte sjunga dock, aldrig sjunga!) Sånna där mörka, dystra ångestfyllda låtar. Alla mina texter som jag skrev från den tiden då jag hade hjärtesorg på hjärtesorg. 
   Jag skulle kankse gräva fram alla mina anteckningsböcker och dagböcker och leta på nån som kan sätta noter och sjunga mina sorgliga dikter. Så blir jag en känd låtskivare, och tjänar massor av pengar och behöver aldrig mera jobba! :) Föresten har jag ju en singer precis här, här hemma. Tror ni Jimmy har lust att sjunga sorgsna sånger om mina gamla kärlekar?! Vilket team!

I nån vecka nu har jag skrattat åt en sak som Linda sa om Jimmy. "Om man inte visste vem han var skulle man kunna missta sig honom för en uteliggare"! Hahahahaha! Det ska sägas till Lindas försvar att hon började den meningen med att -"Jag tycker att Jimmy har sån skön stil"
   Men håll med om att det ändå är sjukt kul! Det är inte det att Jimmy är ful, det är han absolut inte. Egentligen är han ganska söt, men han döljer det väl. Bakom skägg, fula glasögon och konstiga kläder. Men ibland när han precis har duschat och ännu inte har hunnit fått på sig sina glasögon kan jag komma på mig själv med att titta på honom och se den Jimmy som jag blev kär i. Tycker tillockmed att han är riktigt snygg, och undrar varför. Sen kommer jag på det, det är ju för att han inte har sina glasögon på sig. Jag tycker verkligen att det är få människor som är snyggare med galsögon än utan. Låt mig visa vad jag menar genom att ta er genom ett bildspel som visar Jimmys förvandling från hunk till.. skunk!

Alldeles precis ibörjan när vi träffades såg han ut såhär..
(jag älskar verkligen det här kortet, taget hemma i Jimmys ungkarlslya på Storgatan och vi var sådär mysigt nyförälskade)




Några månader senare såg han ut såhär..



och såhär..


 
Och ibland såhär..



Sen hände nått, först slängdes linserna.. då såg det ungefär såhär..



and along came the beard..



Och idag ser det ungefär såhär..



Och såhär..



Och så avslutar vi med ett lite gulligt kort i all denna förödmjukelse..

Jimmy leker pirat UTAN galsögon, eftersom han måste ha lappen för ögat, är nog därför detta kortet iallfall är liite gulligt..eller så beror det på att ungarna är med..



Och slutsligen skall sägas att själv är jag ju självklart precis lika snygg som när vi träffades för fem år sedan.
Och om sanningen ska sägas så blir jag nog bara vackrare och vackrare för varje år som går!!!

Och en sak till.. men alla vet ju redan att det bara är insidan som räknas, eller huuur... ;P

Kommentarer
Postat av: Ida

HAHAHA

2010-01-19 @ 22:17:47
Postat av: T

Tycker inte han blivit fulare, men det kanske inte var så du menade heller... Mognare med skägget bara. Popsnörestilen där i mitten nånstans var väl lite sådär =) Annars äre ju en SNYGG karl du har för bövelen! Kram

2010-01-19 @ 22:24:38
Postat av: Ida

Men vilket underbart inlägg. Skrattade hela tiden.

2010-01-20 @ 12:30:48
URL: http://idarensar.blogspot.com
Postat av: Minis

hahaha...ja nog har han förändrats allt,men jag tycker du har en fin man. Men jävlar sikken hunk han va på dom första bilderna.

2010-01-20 @ 18:02:28
Postat av: Fredde

Du e ju helt fantstisk, tack för att du finns och för att du gör mig glad. Saknar dig, ditt sätt att vara och din humor. Du uttrycker dig på ditt egna speciella sätt och skriver verkligen med glimten i ögat. Och som Mina skriver; visst har han förändrats men jag tycker oxå att du har en mycket fin man... Puss puss

2010-01-20 @ 18:35:34
Postat av: sara

du är väl för rolig! "från hunk till skunk" janne har fan inte förändrats ett dugg sen vi träffades. fortfarande lika ful ;D

2010-01-20 @ 19:11:38
Postat av: Emma

Du får då verkligen till det. det var det roligaste jag läst på länge. Kram

2010-01-20 @ 20:19:35
Postat av: linda

ha ha ha, d finns ingen skönare än du när du bloggar jag tror jimmy skulle älska dig ännu mer om han läste allt tokigt du skriver.....och jag tycker oxå du har en fin man d va nog bara nåt sånt där "typiskt linda" dumt som flög ur mig även om det låg nåt i d men inget illa ;))) kram bästa maria

2010-01-20 @ 22:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0