Fina fina barn!


Jag saknar mitt sovrum!!!
   Varför sover det en liten tjej där, varför har vi ett rum förlite?! Jag vill ha tillbaka mitt sovrum! Tänk när jag kunde ligga och läsa i min egen säng, eller krypa ner, mysa och kolla på Medium eller nåt.
Istället ligger där en tjej och vill ha tyst och släckt, så man får smyga sig in och lysa sig fram med telefonen för att hitta sängen.
   Tänk att när Gustav var mindre än ett år flyttade vi hans säng till hans egna rum och när han var precis ett år lärde han sig hitta sina nappar själv när han vaknade på natten. Och sen dess har vi inte störts av honom på nätterna förutom när han varit sjuk eller drömt mardrömmar. Duktiga duktiga kille!

Annat är det med syrran som vaknar nån/några gånger per natt och försöker skrika till sig att komma till våran säng, ligga mellan och sparkas. Det blir inget med det! Hon får nappen och får försöka somna om i sin egen säng hon!

Idag fick vi en skiva med kort från när Mollan var hos fotografen, natruligtvis är bilderna skyddade i ett speciellt fotovisningsprogram och går inte att kopiera, iallfall inte för mig, nån hacker kanske skulle klara det på nåt sätt. skivan är bara aktiv i 2 månader och jag ville verkligen ha kvar dom där korten, så jag försökte mig på att fota korten på datorn och det gick ganska bra, man ser iallfall att det är hon.. eller hur..





Erkänna att hon är söt lilla hjärtat.

Ibland fattar jag inte hur jag kan ha fått så söta barn. Fast man vet ju inte hur dom blir att se ut när dom blir större. Tänk om Gustav, som är galen i godis och läsk blir värsta tjockisen sen när han får ha hand om sina egna pengar och bara köper goids för allt. Och tänk om han ärver Jimmys taskiga syn och oxå väljer glasögon. En tjockis med brillor.. Hoppas inte!

Och tänk om Mollan ärver svårmodet, deppressioner och alkoholist genen (som iof. kommer från båda sidor) från min sida, och blir sådär svart&svår av sig. Dricker för mycket redan som 14 åring och klär sig i svart rock och stora kängor. Färgar håret kolsvart, skär sig och använder en kajalpenna i veckan.  Neeej, det får inte hända.
   Men hur förhindrar man det.. utan att inkrekta på deras integritet?

Så här ser dom ut nu iallafall, och dom är grymt söta och dom har börjat leka så bra. Eller leka och leka, dom kommer väldigt bra överens när dom busar. 



Nu ska jag och Jimmy kolla på tv och hålla handen!

 


Kommentarer
Postat av: T

Tips:

När du har kortet framme, tryck Print Screen (det är en knapp på tangentbordet), öppna Paint och ta "Klistra in". Välja spara som.. och ta filformat .jpg

(Du har nu hela bildskärmen sparad i bildformat)

Öppna sen bilden i t ex Microsoft Picture Manager eller annat bildhanteringsprogram du har, och beskär/crop bilden till normal storlek, spara igen.

Blir oftast ganska bra!

2010-01-23 @ 11:35:01
Postat av: M

JÄTTEFINA bilder:)

2010-01-23 @ 16:43:06
Postat av: Fredde

Mia, du har verkligen så söta barn å korten var jätte bra. Synd att jag träffar er så sällan, har inte sett Mollan sedan hon var jätte liten. Miss u!

2010-01-25 @ 19:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0